Article submission guidelines of scientific and theoretical periodical «Scientific support of a system of advanced training»

РУССКИЙ

Article submission guidelines of scientific and theoretical periodical «Scientific support of a system of advanced training»

The periodical discusses relevant problems of the advanced training system functioning, as well as the issues of modern education system.

The journal publishes articles reflecting the results of theoretical and applied research of the functioning of  the advanced training system; the selection of the content of advanced training; the evaluation of professional competence of personnel in the certification systems; the advanced training and professional activities; the management assistance to the personnel in the development of their readiness to carry out professional activities; the improvement of professional skills of personnel; the interrelation of general, professional and additional professional education; the  modernization of the content, forms and methods of professional development of personnel; the management of the quality of training of students in the system of additional professional education.

The authors of the articles are specialists of general educational institutions and institutions of additional professional education, scientific and pedagogical employees of higher educational institutions of different subjects of the Russian Federation and abroad. The periodical includes four sections:

  • Scientific messages;
  • Hypotheses, discussions, reflections;
  • Research by young scientists;
  • Modern school.

The editorial board of the journal consists of specialists in this field (doctors and candidates of sciences, holders of the title of "Honored Teacher of the Russian Federation").

The journal is included in the List of peer-reviewed scientific publications, in which the main scientific results of dissertations for the degree of Candidate of Science, for the degree of Doctor of Science (Order of the Ministry of Education and Science of the Russian Federation of 02/12/2019 No. 21-r) should be published.

The journal is registered in the International Registration Catalogue in Paris, where it is assigned a number (ISSN 2076-8907).

There is a certificate of registration of a mass media ПИ № ФС77-86923 от 16.02.2024.

The journal is included in the Russian Science Citation Index (RSCI).

Copies of the journal are sent to the authors as well as to the largest libraries of the country. The web version of the journal is available on the Institute's website (https://chiro74.ru/ section “Scientific Periodical”).

Publication of an article in the scientific-theoretical periodical “Scientific support of a system of advanced training” is free of charge; all materials are subject to scientific examination before admission to publication.

Materials for the scientific journal should be sent by e-mail to ipk_journal@mail.ru, ipk_journal@chiro74.ru.

Example of scientific article design

УДК 378.091.398

Функции преподавателя учреждения дополнительного профессионального образования в осуществлении популяризации научных знаний среди учителей общеобразовательных школ

Д. Ф. Ильясов
доктор педагогических наук, профессор
https://orcid.org/0000-0003-0905-7081
dinaf_chel@mail.ru

О. А. Ильясова
кандидат педагогических наук, доцент
https://orcid.org/0000-0003-2463-1870
ilyasova.olga.2018@gmail.com

Educator’s functions of additional professional education in the implementation of scientific knowledge popularization among teachers of educational schools

D. F. Ilyasov
O. A. Ilyasova

Аннотация. Проблема исследования и обоснование ее актуальности. ТЕКСТ-ТЕКСТ-ТЕКСТ (2–3 предложения).

Цель исследования. ТЕКСТ-ТЕКСТ-ТЕКСТ (указывается только в случае, если не повторяет название статьи — 1 предложение).

Методология (материалы и методы). ТЕКСТ-ТЕКСТ-ТЕКСТ (текстовый блок о материалах и методах исследования должен быть кратким и предельно информативным — 2–3 предложения).

Результаты. ТЕКСТ-ТЕКСТ-ТЕКСТ (пишется о том, что получилось, а не о том, что будет сделано — 3–4 предложения). Приводятся основные теоретические и экспериментальные результаты.
*Аннотация должна состоять не менее чем из 200 слов!!!
** Название каждого блока аннотации должно быть выделено полужирным шрифтом!
Изменение названий данных блоков не приемлемо!

Abstract. The problem of research and justification of its relevance (2–3 sentences). 
The purpose of the research (only if it does not repeat the title of the article — 1 
sentence).
Methodology (materials and methods) — 1 sentence; text block on materials and methods of research should be brief and informative.
The results (it is written about what has happened, not what will be done — 1–2 sentences). 
The main theoretical and experimental results are presented.
Ключевые слова:педагог, общеобразовательное учреждение, самообучающаяся организация, обучение персонала, обучение на собственном опыте, системное мышление, обучение в группе, ментальные модели, технология “Hansei”.
Keywords: teacher, institution of general education, self-training organization, personnel training, learning by doing, system thinking, group training, mental models, “Hansei” technology.

Существенное изменение приоритетов в области обучения и воспитания подрастающего поколения привело к повышению требований к уровню профессионализма педагогов. При этом обнаружилось, что традиционно осуществляемая в общеобразовательном учреждении методическая работа оказалась не вполне готовой решать задачи повышения квалификации педагогических кадров в новых условиях. Ее преимущественная направленность на «ометодичевание» образовательного процесса не вполне соответствует целевым установкам и курсу общеобразовательных учреждений на обеспечение современного качества общего образования…

Таблица 1

Уровни сформированности исследовательской позиции будущих учителей в режиме самообучающейся организации

ГруппыУровни сформированности исследовательской позиции
низкий %средний %высокий %
Контрольные (44 чел. — 100%)5,915034,1
Экспериментальные (46 чел. — 100%)2,23,780,44

Библиографический список:

  1.  Сенге, П. Пятая дисциплина. Искусство и практика обучающейся организации / П. Сенге. — Москва : Олимп-Бизнес, 2011. — 417 с. — Текст : непосредственный.
  2. Практика обучения действием / М. Педлер и др. ; под ред. О. С. Виханского. —Москва : Гардарики, 2000. — 333 с. — Текст : непосредственный.
  3. Брейем, Б. Дж. Создание самообучающейся организации / Б. Дж. Брейем. — СанктПетербург: Нева, 2003. — 121 с. — Текст : непосредственный.
  4. 4. … .

References:

  1. Senge, P. The Fifth Discipline: Art and Practice of Learning Organization [Pyataya distsiplina. Iskusstvo i praktika obuchayushcheysya organizatsii], Moscow, 2011. 417 p.
  2. Pedler, M. The Practice of Teaching by Doing [Praktika obucheniya deystviem], Moscow, 2000. 333 p.
  3. Braham, B. J. Creating of self-training organization [Sozdanie samoobuchayushcheysya organizatsii], Saint Petersburg, 2003. 121 p.
  4. …